101
Summer Thoughts
Datum scénáře:
10.7.1942
10.7.1942
Datum vysílání:
Pro program: BBC
Čísla programů: 51
Čísla programů: 51
Název písně: píseň na motivy Die Fahne hoch!
Vlastník:
Anotace:
parodie výuky dějepisu o nacismu
Učinkující:
Jan Werich, Jiří Voskovec, Otto Rádl
Postavy:
Emil Hácha
Stanice:
BBC
Label:
COORDINATOR OF INFORMATION
Místo nahrání: New York
Digitalizováno: ano
Signatura desky:
MR 377
Nahrávky:
1972
převod na magnetické pásy dr Kotkem
ipřevod na magnetické pásy dr Kotkem
1999
digitalizace firmou RAP
idigitalizace firmou RAP
OCR:
Černá fo-,vrt,hodinka Voskovce a Wericha,
SUMMER THOUGHTS.
Program Ко. 51 July 10 1942
- Signature Щ
Voláme Cechy,. Moravu, Slezsko, Slovensko a Podkarpatskou Rus. - Tady Voskovec a Werich.
Dohře Jitro, přátelé - a sper Vás kat, Vlajkaři a Gardisti.
V • í^ťC/Žt ре?/>аллАл+{$*+ Tt*£ur*UA*fr*M,/l*C*cf /fift** -
Rádi: /Profesor Nachlup/ Posaďte se, 'studenti. - Dnes
vypuknuvšího ročního období, věnujeme čas vyhrazený mé učební látce krátké úvaze o létu Jako takovém a Jeho souvislosti se souborem současných událostí. Čiňte si poznámky., prosím, - Letošní léto vyznačuje se na evropském i Jiných kontinentech velice živým turistickým ruchem. Němečtí Wan-dervogelové ve velikých ■houfech se rozletěli na botanický a. mineralogický výlet do ruských plání. Účelem výletu Je praktické studium ukrajinské pšenice a kavkazského oleje. Výlet se bohužel nesetkává s porozuměním barbarského domorodého obyvateletva^’-Na místo pšenice,’nalezli v Ukrajině naši výletníci pahá strniska - ze кterýchp,Jest se obávati, počne opět. záhy foukat• К oleji kavkazkémU pak je Studentům bráněno .v-.;p¥íštupuj, a to velmi • surovým způsobemí' sovětští divoši'po studentech hÉzí/ostré kovové předměty, obtěžují je výbušninami a Jinými surovými žerty.
Prosím .•. prosím ..'. ■
Co si přejete, Ostkovce?
Prosím,pane profesore, prý však SchickelgruberoVi hoši se nyní opětného ruských pláních rozběhli směrem к východu, nedbajíce odporu.
Mýlíte se, studente. 0 rozběhnutí nemůže být řeči. Na některých místech se podařilo německým výletníkům pósunoutl své badatelské Jednotky poněkud do předu, avšak za cenu podstatného zboulování.mladých učenců ztrát na výzbroji|j tedy sítkách na motýly, herbářích a podobně. J chu, nelelkujtet
Prosím, Já nelelkuji, já usl1ovně pýemýšlím. ’
R: Když přemýšlíte, tak nám povězte
Kulturtaegerů vůči bolševickým hordám.
V:
W:
, vzhledem к náležitostem
R:
a velkých Weri-
W;
jak byste definoval situaci německých
> tó >
SUMMER THOUGHTS.
Program Ко. 51 July 10 1942
- Signature Щ
Voláme Cechy,. Moravu, Slezsko, Slovensko a Podkarpatskou Rus. - Tady Voskovec a Werich.
Dohře Jitro, přátelé - a sper Vás kat, Vlajkaři a Gardisti.
V • í^ťC/Žt ре?/>аллАл+{$*+ Tt*£ur*UA*fr*M,/l*C*cf /fift** -
Rádi: /Profesor Nachlup/ Posaďte se, 'studenti. - Dnes
vypuknuvšího ročního období, věnujeme čas vyhrazený mé učební látce krátké úvaze o létu Jako takovém a Jeho souvislosti se souborem současných událostí. Čiňte si poznámky., prosím, - Letošní léto vyznačuje se na evropském i Jiných kontinentech velice živým turistickým ruchem. Němečtí Wan-dervogelové ve velikých ■houfech se rozletěli na botanický a. mineralogický výlet do ruských plání. Účelem výletu Je praktické studium ukrajinské pšenice a kavkazského oleje. Výlet se bohužel nesetkává s porozuměním barbarského domorodého obyvateletva^’-Na místo pšenice,’nalezli v Ukrajině naši výletníci pahá strniska - ze кterýchp,Jest se obávati, počne opět. záhy foukat• К oleji kavkazkémU pak je Studentům bráněno .v-.;p¥íštupuj, a to velmi • surovým způsobemí' sovětští divoši'po studentech hÉzí/ostré kovové předměty, obtěžují je výbušninami a Jinými surovými žerty.
Prosím .•. prosím ..'. ■
Co si přejete, Ostkovce?
Prosím,pane profesore, prý však SchickelgruberoVi hoši se nyní opětného ruských pláních rozběhli směrem к východu, nedbajíce odporu.
Mýlíte se, studente. 0 rozběhnutí nemůže být řeči. Na některých místech se podařilo německým výletníkům pósunoutl své badatelské Jednotky poněkud do předu, avšak za cenu podstatného zboulování.mladých učenců ztrát na výzbroji|j tedy sítkách na motýly, herbářích a podobně. J chu, nelelkujtet
Prosím, Já nelelkuji, já usl1ovně pýemýšlím. ’
R: Když přemýšlíte, tak nám povězte
Kulturtaegerů vůči bolševickým hordám.
V:
W:
, vzhledem к náležitostem
R:
a velkých Weri-
W;
jak byste definoval situaci německých
> tó >
OCR:
6 шипе Г Thought S -2 || : I
Situace německých Kulturtraegerů je prosím, když |.í Když; se vraždí civilní obyvatelstvo «..
Nenapovídat! Nuže Werichu...?
Prosím, bolševické hordy vydávají pomalu to, čeho mají nejvíc, totiž území 4 kdežto němečtí Kulturtraegeři vydávají rychle to, čeho mají nejmíň, totiž životy a reservy.
Velice správně vystiženo, ® žáku. Máte velmi dobrou. Sedněte si. - A teči nám žák Ostkovec poví, v Jakých Jiných zjevech na evropském kontinentě lze rovněž spatřovat projevy onoho turistického ruchu, o němž jsem prve hovořil, '
Prosím, pane profesore, turistický ruch se letos v létě projevuje i ze zámoří. Veliká loSstva výletních parníků přijíždeěJí do Irska a do Anglie přes Atlantický oceán. Tyto výle tni parníky%jsou, napěchovány - ame rickou mládeží^ кккжйхжнххкаккхжякикхяяййжиюах Mládež tato,- vášnivě se za Jímají e-
W:
ШЖ
R;
W:
R:
Vs
cí o krásy německých krajin, hodlá uspořádat veliká hromadné výlety po německých zemích.’|
Jal j Улв
УИ Et-f
яУ +.Vf
Ab&í-
ащ
.щ JffláriP
Prosím, pane profesore, к tomu možno.Ještě uvésti,.že americká mládež* která už Je v houfech ubytována v anglických školách a tšloovičnách, koná dokonce se svými ян britskými spolužáky letecká výlety nad německá území, aby se lápe seznámila s pří rodními krásami, skrzeva která bude ději konáti pěší a automobilová výlety.
Ano, prosím. A aby američtí tuři stá se lápe v Německem kontrolovaná Ev-, v~ ;,, iBg,': | Ш Щр} letadel ropě vyznali, už tea si na jejím povrchu dělají хихххйигЬи znamínka.
bombami poškodí továrnu, onde zase letiště, tuna přístav či Jiný
vojenský objekt, aby později podle těchto zříceninek snáze
ЯЙ5-
W:
poz-
V:
Tu
nalezli
cestu к výstavnému Berlínu, který Je konečným cílem všech Spojených
Turistů světa;
Studenti, musím poznamenat, že látku ovládáte
R:
což mne naplňuje radost-
Situace německých Kulturtraegerů je prosím, když |.í Když; se vraždí civilní obyvatelstvo «..
Nenapovídat! Nuže Werichu...?
Prosím, bolševické hordy vydávají pomalu to, čeho mají nejvíc, totiž území 4 kdežto němečtí Kulturtraegeři vydávají rychle to, čeho mají nejmíň, totiž životy a reservy.
Velice správně vystiženo, ® žáku. Máte velmi dobrou. Sedněte si. - A teči nám žák Ostkovec poví, v Jakých Jiných zjevech na evropském kontinentě lze rovněž spatřovat projevy onoho turistického ruchu, o němž jsem prve hovořil, '
Prosím, pane profesore, turistický ruch se letos v létě projevuje i ze zámoří. Veliká loSstva výletních parníků přijíždeěJí do Irska a do Anglie přes Atlantický oceán. Tyto výle tni parníky%jsou, napěchovány - ame rickou mládeží^ кккжйхжнххкаккхжякикхяяййжиюах Mládež tato,- vášnivě se za Jímají e-
W:
ШЖ
R;
W:
R:
Vs
cí o krásy německých krajin, hodlá uspořádat veliká hromadné výlety po německých zemích.’|
Jal j Улв
УИ Et-f
яУ +.Vf
Ab&í-
ащ
.щ JffláriP
Prosím, pane profesore, к tomu možno.Ještě uvésti,.že americká mládež* která už Je v houfech ubytována v anglických školách a tšloovičnách, koná dokonce se svými ян britskými spolužáky letecká výlety nad německá území, aby se lápe seznámila s pří rodními krásami, skrzeva která bude ději konáti pěší a automobilová výlety.
Ano, prosím. A aby američtí tuři stá se lápe v Německem kontrolovaná Ev-, v~ ;,, iBg,': | Ш Щр} letadel ropě vyznali, už tea si na jejím povrchu dělají хихххйигЬи znamínka.
bombami poškodí továrnu, onde zase letiště, tuna přístav či Jiný
vojenský objekt, aby později podle těchto zříceninek snáze
ЯЙ5-
W:
poz-
V:
Tu
nalezli
cestu к výstavnému Berlínu, který Je konečným cílem všech Spojených
Turistů světa;
Studenti, musím poznamenat, že látku ovládáte
R:
což mne naplňuje radost-
OCR:
Summer Thoughts - 3 -
nýrn uspokojením. - Přistoupíme nyní i dalšímu bodu učebné osnovy, kterým Je studium'beletrie neboli krásného písemnictví v Protektoráte Cechy a Morava.* «Také Jsou podle vašěho'názoru, žáku Ostkovče, nejvýznačnější literární proudy protektorátní literatury, potažmo básnictví ?
Já bych prosím řekl, že neJvýznačnější noviriky se objevují na poli překladatelském! ,.
Ко, dobře. Jak byste to odůvodnil.
Plyne to prosím z nesmírného úspěchu originálních prací skvělého mistra fantasie, ■ neinecjcéhp^básníka Josefa. Gpebbelse, Щ
Správně jste uvedl Jméno vynikající^.Wehich nám poví, #як&х#и které j.e poslední‘dílo Goebbelsovp, jez se těší’v českém'' překladu největší' oblíběi Je to dobrodružný policejní román, vycházející na pbkračoyání ve všech'. 1 protektorátní ch denních listech nod titulem : "Podivuhodná dobrodružství zločinných parašutistů.”
Dobře. Toto Goebbelsovo dílo se zabývá fantastickou zápletkou kolem'ads tra není hrdiny románu, jakéhosi Reinhardta Heydricha, není-liž pravda.- Povězte obsah vlastními slovy, žáci.
Román "Podivuhodná dobrodružství Zločinných Parašutistů*'začíná
kdesi na
foděbradsku. Autor líčí barvitě, Jak ničemní parašutisté - v originále padákoví myslivci",'Se spouští z britských letadel na nic netušící české luhy. Vidíme je balit! padáky, tříditi vražedné zbraně do tváří.
ale nevidíme Jim
Druhá kapitola je hanebný čin záhadných zločinců. Snílek Heydrich,
Jako poleno a Nacista jako řemen, jehož Jediným předsevzetím Je proměnit Protektorát
Němec
v ráj českého lidu, Jede autem navštívit Vůdce., močil dojemnou oddanost bodrého českého člověka', jak Heydrich, Svíraje v
aby mu tlu-
Báshík skvěle popisuje, ruce kytici něžných květinek z českých luk, si
tiše prozpěvuje i"Tolik let
Jsem u vás sloužil a nic jaté ml nedali"
Podél silnice maluje autor Goebbels odvážným
perem zástupy vesničanů, Sakkžx Česká děvčata šeptají; Jaké
kteří oddaně kynou svému dobrodinci.
S
<5
i
& g
>
щ
Ш
nýrn uspokojením. - Přistoupíme nyní i dalšímu bodu učebné osnovy, kterým Je studium'beletrie neboli krásného písemnictví v Protektoráte Cechy a Morava.* «Také Jsou podle vašěho'názoru, žáku Ostkovče, nejvýznačnější literární proudy protektorátní literatury, potažmo básnictví ?
Já bych prosím řekl, že neJvýznačnější noviriky se objevují na poli překladatelském! ,.
Ко, dobře. Jak byste to odůvodnil.
Plyne to prosím z nesmírného úspěchu originálních prací skvělého mistra fantasie, ■ neinecjcéhp^básníka Josefa. Gpebbelse, Щ
Správně jste uvedl Jméno vynikající^.Wehich nám poví, #як&х#и které j.e poslední‘dílo Goebbelsovp, jez se těší’v českém'' překladu největší' oblíběi Je to dobrodružný policejní román, vycházející na pbkračoyání ve všech'. 1 protektorátní ch denních listech nod titulem : "Podivuhodná dobrodružství zločinných parašutistů.”
Dobře. Toto Goebbelsovo dílo se zabývá fantastickou zápletkou kolem'ads tra není hrdiny románu, jakéhosi Reinhardta Heydricha, není-liž pravda.- Povězte obsah vlastními slovy, žáci.
Román "Podivuhodná dobrodružství Zločinných Parašutistů*'začíná
kdesi na
foděbradsku. Autor líčí barvitě, Jak ničemní parašutisté - v originále padákoví myslivci",'Se spouští z britských letadel na nic netušící české luhy. Vidíme je balit! padáky, tříditi vražedné zbraně do tváří.
ale nevidíme Jim
Druhá kapitola je hanebný čin záhadných zločinců. Snílek Heydrich,
Jako poleno a Nacista jako řemen, jehož Jediným předsevzetím Je proměnit Protektorát
Němec
v ráj českého lidu, Jede autem navštívit Vůdce., močil dojemnou oddanost bodrého českého člověka', jak Heydrich, Svíraje v
aby mu tlu-
Báshík skvěle popisuje, ruce kytici něžných květinek z českých luk, si
tiše prozpěvuje i"Tolik let
Jsem u vás sloužil a nic jaté ml nedali"
Podél silnice maluje autor Goebbels odvážným
perem zástupy vesničanů, Sakkžx Česká děvčata šeptají; Jaké
kteří oddaně kynou svému dobrodinci.
S
<5
i
& g
>
щ
Ш
OCR:
Summer Thoughts - 4 -
to snivé modré ooil a babičky, pokyvují, řkouce: Ten by Jistě ani kuřeti neublížili
V tom však zlolajní parašutisti zastavují vůz, vrhají pekelný stroj, pálí z kulometu - a dobrodinec českého lidu hyne ve své neviné arijské krvi.
V třetí kapitole vstupuje na scénu detektiv Emanuel Moravec. V jeho rázoví té lebce záhada stihá; záhadu a kruh kojam parašutistů se stahuJe,Xorteč-ne okamžik p^ed vypršeném ultimata, jež^rozkac^ny Vůdce uvalil na ;oelý;t ' národ, ШйЩ záha<|nií ^pachatelé | dopadeni | v pražském kostelíčků, a: n”a mí stě utraceni.
A zde vlastně začíná teprve obrazotvornost básníka Qoebbelse pracovat! na plné obrátky', Román stoupá do nadoblačných výšin čiré fantasie a netušených báchorek. Jména ztrestaných pachatelů jsou zahalena záhadou. Zlí emigrantstí upíři z Londýna se vysmívají policii a obvinují ji, že si•cel lou kostelní příhodu vymyslila, I v českém* národě ozývají s’e posměšky., Básník; náhle dá uveřejnit! jména a podobizny obou parašutistů. A zároveň
Tí:
V:
W:
vykouzlí že svého odvážného pera dva nove parašutisty; kteří prozradili
jména ha^&atálů-.
Situace se zaplétá v další záhadu. Kdo jsou tito neznámí i^l^^í^ci, kteří zkřížili plány svých upirských velitelů i Londýna* Jejich Jména nesmí ' byt prozrazena, рхикихияр^пкхххкинйУийхку aby tak upíři v Londýně tonuli v mučivé nejistotě co do spolehlivosti s.vych parašutistů. ■
V:
W:
Román končí apokalyp/tickou apoteosou, v níž ceiy dobry česky národ se
proměňuje v samé Háchy a Moravce. Všichni se třesou na to, aby mohli slou žit Rísi, Ceiy národ zbožfíuje Vůdce. Avšak s nebe prší zlí parašutisté, vraždí hodné Gestapáky, vykolejují vlaky, sabotují ve Škodovce a šíří šeptanou propagandu'. Jen parašutisti Jsou zrádci 4 česky národ, to jsou' vlastně Němci.
- To Je jaksi básníkova ústřední myšlenka, výborně, hoši, studovali jste tuto domácí četbu
R:
velmi pozorně, -
ТтптчпТц yfíTfl1rr1 , aftfí-HipTilr iji y,J|||
nn a
, ЙЩ Ktaa.nuei lIoráv^b**T!fi#4*
zné
Ml
to snivé modré ooil a babičky, pokyvují, řkouce: Ten by Jistě ani kuřeti neublížili
V tom však zlolajní parašutisti zastavují vůz, vrhají pekelný stroj, pálí z kulometu - a dobrodinec českého lidu hyne ve své neviné arijské krvi.
V třetí kapitole vstupuje na scénu detektiv Emanuel Moravec. V jeho rázoví té lebce záhada stihá; záhadu a kruh kojam parašutistů se stahuJe,Xorteč-ne okamžik p^ed vypršeném ultimata, jež^rozkac^ny Vůdce uvalil na ;oelý;t ' národ, ШйЩ záha<|nií ^pachatelé | dopadeni | v pražském kostelíčků, a: n”a mí stě utraceni.
A zde vlastně začíná teprve obrazotvornost básníka Qoebbelse pracovat! na plné obrátky', Román stoupá do nadoblačných výšin čiré fantasie a netušených báchorek. Jména ztrestaných pachatelů jsou zahalena záhadou. Zlí emigrantstí upíři z Londýna se vysmívají policii a obvinují ji, že si•cel lou kostelní příhodu vymyslila, I v českém* národě ozývají s’e posměšky., Básník; náhle dá uveřejnit! jména a podobizny obou parašutistů. A zároveň
Tí:
V:
W:
vykouzlí že svého odvážného pera dva nove parašutisty; kteří prozradili
jména ha^&atálů-.
Situace se zaplétá v další záhadu. Kdo jsou tito neznámí i^l^^í^ci, kteří zkřížili plány svých upirských velitelů i Londýna* Jejich Jména nesmí ' byt prozrazena, рхикихияр^пкхххкинйУийхку aby tak upíři v Londýně tonuli v mučivé nejistotě co do spolehlivosti s.vych parašutistů. ■
V:
W:
Román končí apokalyp/tickou apoteosou, v níž ceiy dobry česky národ se
proměňuje v samé Háchy a Moravce. Všichni se třesou na to, aby mohli slou žit Rísi, Ceiy národ zbožfíuje Vůdce. Avšak s nebe prší zlí parašutisté, vraždí hodné Gestapáky, vykolejují vlaky, sabotují ve Škodovce a šíří šeptanou propagandu'. Jen parašutisti Jsou zrádci 4 česky národ, to jsou' vlastně Němci.
- To Je jaksi básníkova ústřední myšlenka, výborně, hoši, studovali jste tuto domácí četbu
R:
velmi pozorně, -
ТтптчпТц yfíTfl1rr1 , aftfí-HipTilr iji y,J|||
nn a
, ЙЩ Ktaa.nuei lIoráv^b**T!fi#4*
zné
Ml
OCR:
Summer Thoughts - 5 -
i,"‘ Hgiaáwf1 t*&*Qe**j&
лп YiMnnH™
(ЯЙЯМВЙЯ5В| EfflRÉ
'ahsssátóstr Moravec
3
A
že Vůdce ‘se, na Cechy velice hněvá, že však pán President Hácha a on, tedy pan ministr Moravec Щ oba zTa Seský národ * zaručili a slíbili Vůdci, že Češi budou hodní. To tedy znamená, řekl dále pan; tíTinistř Moravec, že kdy*»
kyšte bodní nebyli, tak my, tedy pan president Hácha a já - bychom museli
, ' jit. - Co plyne z: tohoto projevu, rkítew (й<Шт***А**
■p'l оиХш-
íáeyawyee yigdecrruJ eaalb
Vrt—
&
A
KaZdUf (ítCb Лг^сЛл cd<Йай* /lAi kU^Y 'Z*44
р-потЛп Еад^дг £&ай■ ьпДр řbkfli[.ipgá i feudy prr-
, to i znamená,, tf* 4<Сл5 i.
ti Němcům, jakmile x£xskxxž,/Ž6' Hácha a Moravec půjdou, to )е samozřejmé.
R: Nebulte drzý, Werichu, pan President Hácha je ctihodný stařečci
Vet— Prm-fm fmn, paiwe'«pTTTfggtreá"'
Hácha/ ; ^
ммаЬ* 1^-lffn Ц |||||lg
, teinóaijJl^^^v /
W: 1 /
fit Ho tak, Werichu, .popajj^je, to! - Nevíte, žgi^^n redaktor Halík ШШ řekl, jfa ani vlásek nebude, zkřiven tomu, кйн pro koho Háchův manifest je každodenní motlitbou;M
$
W: R
M-^>ře^'*tvá^í'’'-Pro'zře-
W:
To se prosím shoduj e. Pra IroVi e ffánhfi
^nŮže b^fr^^ednom Morav6&< Tomu ovšem ani Jediný vlásek zkřivit nelze. Tomu budeme’muset zkřivit celou hlavičku.
Vy Jste ale nezbedný hoch! - Za trast mi ihned povíte, jaký Ještě Jiný . velebný stařec vládne v Evropě nového pořádku.
Velebný stařec .. .už to mám! Maršál Pétainl Tento dědek nezmar hřeší na svou legendární minulost u VerdunU a ve Jménu tak zvaného vlastenectví háchuje Francii směrem к Německu. Vetchý maršálek: má pro Schickelgrubera cenu aspoň takových dvaceti dividí..
Vysvětlete blíže,
To
Rt
Wí
Rí
i,"‘ Hgiaáwf1 t*&*Qe**j&
лп YiMnnH™
(ЯЙЯМВЙЯ5В| EfflRÉ
'ahsssátóstr Moravec
3
A
že Vůdce ‘se, na Cechy velice hněvá, že však pán President Hácha a on, tedy pan ministr Moravec Щ oba zTa Seský národ * zaručili a slíbili Vůdci, že Češi budou hodní. To tedy znamená, řekl dále pan; tíTinistř Moravec, že kdy*»
kyšte bodní nebyli, tak my, tedy pan president Hácha a já - bychom museli
, ' jit. - Co plyne z: tohoto projevu, rkítew (й<Шт***А**
■p'l оиХш-
íáeyawyee yigdecrruJ eaalb
Vrt—
&
A
KaZdUf (ítCb Лг^сЛл cd<Йай* /lAi kU^Y 'Z*44
р-потЛп Еад^дг £&ай■ ьпДр řbkfli[.ipgá i feudy prr-
, to i znamená,, tf* 4<Сл5 i.
ti Němcům, jakmile x£xskxxž,/Ž6' Hácha a Moravec půjdou, to )е samozřejmé.
R: Nebulte drzý, Werichu, pan President Hácha je ctihodný stařečci
Vet— Prm-fm fmn, paiwe'«pTTTfggtreá"'
Hácha/ ; ^
ммаЬ* 1^-lffn Ц |||||lg
, teinóaijJl^^^v /
W: 1 /
fit Ho tak, Werichu, .popajj^je, to! - Nevíte, žgi^^n redaktor Halík ШШ řekl, jfa ani vlásek nebude, zkřiven tomu, кйн pro koho Háchův manifest je každodenní motlitbou;M
$
W: R
M-^>ře^'*tvá^í'’'-Pro'zře-
W:
To se prosím shoduj e. Pra IroVi e ffánhfi
^nŮže b^fr^^ednom Morav6&< Tomu ovšem ani Jediný vlásek zkřivit nelze. Tomu budeme’muset zkřivit celou hlavičku.
Vy Jste ale nezbedný hoch! - Za trast mi ihned povíte, jaký Ještě Jiný . velebný stařec vládne v Evropě nového pořádku.
Velebný stařec .. .už to mám! Maršál Pétainl Tento dědek nezmar hřeší na svou legendární minulost u VerdunU a ve Jménu tak zvaného vlastenectví háchuje Francii směrem к Německu. Vetchý maršálek: má pro Schickelgrubera cenu aspoň takových dvaceti dividí..
Vysvětlete blíže,
To
Rt
Wí
Rí
OCR:
Summer I^oughts - 6 |
Eada Francouzů přece, jen Ještě na prestyž starého. Pétaina dá ~ a když | přímo nespolupracují, aspoň nejdou přímo proti Německu - čili, díky Pé-tainovi Schickelgruber nemusí obsazovat půl Francie: dedek maršálek Ji drží za něj.
Jakpak ale vysvětlí te, | Že Němci sami kí nazývají Pétaina '-Der Marshall Nein” ? Ze si stěžují: na jeho tvrdohlavost a neochotu к spolupráci.
Němcům není žádná spolupráce poddaných dost horlivá. Na to bych prosím moc nedal, ložná že je Pétain někdy tvrdohlavý a že tu a tam-Němcům nějakou tu átíSHMi drobnou obtíž udělá. Ale žádné iluse, vážení 1 Je to starý fašista a dávno fašistou byl.. Nenávidí demokracii, obdivuje diktat tury a dávno před válkou s nimi kul piklel .
Zkrátka by měl být postaven před vojenský soud, tak jak je, i s maršálsko holí a kapičkou и nosu. Jé to starej velezrádce, a ne hrdina-.od Verdunu.
i/
W:
Ж
Ví
Yí!
On taky lid obecný to ve Francii dobře ví:
' Jenom křysy, Jenom myši Všřej dědkovi, ve Vichy •■■■
Nuže,hoši, hodina přestávky se blíž^
V:
1 jest nám skončit!'tento seminář. ^studenti. O panu presidentovi Háchovi jste W- zdvořile, avšak konečně * až se mládí vy dovádí -ítffpan president Hácha. — A tečí, studenti, než se rozejdeme, zapějete "Die Fahne hoch!n ■* Ein, zwei, dřeli
Ri
Byl .Jsem dnes s vámi spek se nevyJadřovali myslí
V&Y/ j
Die Fahne hoch,die Reihen dicht geschlossen,
Dva dědky má hoch s fousem pod nosem,
(Francouze fPétalrfl Cechy zase' Hápha hlídá , Ani .1 eaen z nich-to neuhlídá-/Blв:/ '
(.Francouze Cechy zase Hácha hlídá
Je tó bída, to se' neUhiídál - Síeg Helii
Slyšeli Jste Černou Čtvrthodinku Voskovce a Wericha z. Ameriky.
stejné vlně. Poslouchejte
Ví
W:. Poslouchejte zase zítra, ve stejnou hodinu určitě, avšak veselice opatrně. "
Sedlácij^neorejte nlo^ dělníci, vorejte všeckol
?a P®m5ůu» v zatáčkách přidat - až to vylítne!
ale Goebbels má Jednu kratší I
Tento program byl součástí našeho krátkovlného vysílání do Československa.
This program has been part of our Czechoslovak short wave service.
-Ai na'
Vi
Železní cáři, -. .ШШвШКЩШШЛ. wa№c,wl
ЯН A pamatujte si všichni:‘Lež má krátký nohy. V'&W: Nikdy nezapomenemína Lidicel
W;
V:
W:
V;
V».
Eada Francouzů přece, jen Ještě na prestyž starého. Pétaina dá ~ a když | přímo nespolupracují, aspoň nejdou přímo proti Německu - čili, díky Pé-tainovi Schickelgruber nemusí obsazovat půl Francie: dedek maršálek Ji drží za něj.
Jakpak ale vysvětlí te, | Že Němci sami kí nazývají Pétaina '-Der Marshall Nein” ? Ze si stěžují: na jeho tvrdohlavost a neochotu к spolupráci.
Němcům není žádná spolupráce poddaných dost horlivá. Na to bych prosím moc nedal, ložná že je Pétain někdy tvrdohlavý a že tu a tam-Němcům nějakou tu átíSHMi drobnou obtíž udělá. Ale žádné iluse, vážení 1 Je to starý fašista a dávno fašistou byl.. Nenávidí demokracii, obdivuje diktat tury a dávno před válkou s nimi kul piklel .
Zkrátka by měl být postaven před vojenský soud, tak jak je, i s maršálsko holí a kapičkou и nosu. Jé to starej velezrádce, a ne hrdina-.od Verdunu.
i/
W:
Ж
Ví
Yí!
On taky lid obecný to ve Francii dobře ví:
' Jenom křysy, Jenom myši Všřej dědkovi, ve Vichy •■■■
Nuže,hoši, hodina přestávky se blíž^
V:
1 jest nám skončit!'tento seminář. ^studenti. O panu presidentovi Háchovi jste W- zdvořile, avšak konečně * až se mládí vy dovádí -ítffpan president Hácha. — A tečí, studenti, než se rozejdeme, zapějete "Die Fahne hoch!n ■* Ein, zwei, dřeli
Ri
Byl .Jsem dnes s vámi spek se nevyJadřovali myslí
V&Y/ j
Die Fahne hoch,die Reihen dicht geschlossen,
Dva dědky má hoch s fousem pod nosem,
(Francouze fPétalrfl Cechy zase' Hápha hlídá , Ani .1 eaen z nich-to neuhlídá-/Blв:/ '
(.Francouze Cechy zase Hácha hlídá
Je tó bída, to se' neUhiídál - Síeg Helii
Slyšeli Jste Černou Čtvrthodinku Voskovce a Wericha z. Ameriky.
stejné vlně. Poslouchejte
Ví
W:. Poslouchejte zase zítra, ve stejnou hodinu určitě, avšak veselice opatrně. "
Sedlácij^neorejte nlo^ dělníci, vorejte všeckol
?a P®m5ůu» v zatáčkách přidat - až to vylítne!
ale Goebbels má Jednu kratší I
Tento program byl součástí našeho krátkovlného vysílání do Československa.
This program has been part of our Czechoslovak short wave service.
-Ai na'
Vi
Železní cáři, -. .ШШвШКЩШШЛ. wa№c,wl
ЯН A pamatujte si všichni:‘Lež má krátký nohy. V'&W: Nikdy nezapomenemína Lidicel
W;
V:
W:
V;
V».
OCR EN:
Nenalezeny žádné anglické OCR.
OCR EN:
Nenalezeny žádné anglické OCR.
OCR EN:
Nenalezeny žádné anglické OCR.
OCR EN:
Nenalezeny žádné anglické OCR.
OCR EN:
Nenalezeny žádné anglické OCR.
OCR EN:
Nenalezeny žádné anglické OCR.
Sekundární zdroje k obsahu:
Nenalezeny žádné sekundární zdroje.
Autoři scénáře:
Jan Werich
06/02/1905
Praha
Jiří Voskovec
19/06/1905
Rakousko-Uhersko
Otto Rádl
14/04/1902
Praha